Klacht over gemeente

Als u vindt dat u niet netjes bent behandeld door een ambtenaar of bestuurder, dan kunt u een klacht indienen bij de gemeente.

Soort klacht

U kunt een klacht indienen over:

  • de persoonlijke behandeling door medewerkers of bestuurders
  • het krijgen van te weinig, onjuiste of misleidende informatie
  • het niet reageren op uw vragen

Klacht indienen

U kunt online, schriftelijk of mondeling een klacht indienen.

Online

Vul het online formulier in. U heeft DigiD nodig.

Per post

Dient u uw klacht per brief in bij de gemeente? Beschrijf dan duidelijk waar de klacht over gaat en waarom u de klacht indient. Onderteken uw brief en stuur deze naar Postbus 101, 7100 AC Winterswijk. De gemeente kan u vragen langs te komen om uw klacht te bespreken.

Per telefoon of op het gemeentekantoor

Bel 0543 543 543 om uw klacht in te dienen. Of bel om een afspraak te maken op het gemeentekantoor.

Behandeling klacht

De gemeente behandelt uw klacht binnen 6 weken. Soms kan mediation helpen. Dan probeert u samen met de gemeente om de klacht op te lossen.

Als u het niet eens bent met het antwoord van de gemeente, kunt u een oordeel vragen aan de Nationale ombudsman.