Uw e-mail komt niet aan
Dat komt zeer waarschijnlijk doordat u of uw organisatie de mailstandaarden niet juist heeft ingericht. Wij volgen de verplichte beveiligingsstandaarden voor de publieke sector (waaronder Sender Policy Framework, SPF), zodat wij als ontvanger betrouwbare e-mails van phishingmails of spam kunnen onderscheiden. Uw actie is nodig om ervoor te zorgen dat wij uw e-mail voortaan veilig kunnen ontvangen.
Pas uw mailstandaarden aan
Om te voorkomen dat wij uw e-mail als phishing of spam zien, moet u uw instellingen aan te passen aan de mailstandaarden. voldoet uw e-mail niet aan de standaarden, dan wordt uw deze geweigerd bij ons. U ontvangt daarvan automatisch een melding in uw mailbox.
Om te controleren of de mailstandaarden voor uw organisatie juist zijn ingericht raadpleegt u de volgende websites:
SPF-record ontbreekt, hoe maak ik deze?
De meest voorkomende reden waarom e-mail geweigerd wordt, is het ontbreken van een SPF-record. In dit record wordt aangegeven welke partijen uit naam van uw organisatie e-mail mogen versturen. Ook komt het voor dat het SPF-record niet volledig is. Bijvoorbeeld wanneer een (nieuwe) cloudpartij wordt gebruikt, maar deze niet bevoegd is om uit naam van uw organisatie e-mail te versturen.
Meer informatie
Neem voor meer informatie contact op met het systeembeheer van uw organisatie.